Saturday, March 16, 2019

STUPIDO IMPIANA ~8~

"Nama?" jari dah ready nak tekan keypad.

"Kau save aja SA."

Korang agak? Haa, jari tangan tiba-tiba jadi beku tak boleh nak taip dua huruf tu. Aku angkat kepala dengan muka blank. Main-main ke serius ni? Aku tengok dia, dia tengok aku. Ekspresi mukanya tak berubah macam tak ada apa-apa. Kening aku pulak yang berkerut seribu.

“Bagi nama ikut surat beranaklah,” aku cuba tutup debar dalam dada.

“Kau memang tak pernah tahu nama aku?”

“Perlu ambik tahu ke?”

Dia mengeluh sebelum menyambung. “Ish, budak ni!”

Dah keluar ayat tu pulak. Aku tak nak banyak tanya, terus aku taip AM juga. Senanglah nak kenal. Tapi nama dia memang mahal sangat ke sampai tak boleh tahu? Kemudian bila aku jujur kata tak pernah tahu nama dia, memang perlu marah aku? Motif?

Dengan tak sengaja, aku cari nama Nini. Oh, memang tak ada. Nama Nini dalam telefon lama. Semua nama dan nombor dalam telefon tu tak dapat diselamatkan. Kesian. Tanya Rin nantilah. Untung sabut Rin masih simpan nombor Nini. Sebab Nini** sahajalah yang pernah ada detail pasal AM masa sewa kereta dulu.

“Kau nak terus balik ke?” dia tanya.

“Sepatutnya macam tulah. Tapi dah Rin buat perangai pergi tinggalkan saya. Kunci rumah dalam kereta dia. Kalau balik pun memang tidur kat luar pagar sahajalah,” a
ku mengeluh.

“Kalau macam tu, kau ikut aku aje. Kita pergi rumah mak dan ayah.”

Mak dan ayah?
Ada maksud lain ke ni?
Jangan perasan, boleh Jah?



AuthorNote**
Nini yang bertanggungjawa menghubungkan Khadijah dengan AM :P

No comments: