Wednesday, December 31, 2008

Kisah Di Hati 1

"Comelnya baby Dr.." Wajah kecil di hadapan dipandang. Memang laa semua bayi baru lahir muka macam tu. Muka tanpa noda. Suci, mulus...

"O mak kau!!" Tergelak Dr. Faridah mendengar Aliah melatah apabila bahu studentnya itu disentuh. "Sorry, sorry. Tak sengaja. Yang you tengok baby saya macam nak telan tu kenapa?"

Aliah senyum. "Comel la Dr.. Bagi saya boleh?" Gila! Ingat anak ni macam bola ke, boleh bagi-bagi pulak? Mustahilnya Dr. Faridah nak bagi. "Hmm, boleh." Terkejut Aliah mendengar jawapan negatif dari jawapan otaknya sendiri. "Nah, bagi pegang je." Baby yang lena di riba Dr. Faridah disuakan kepada Aliah.

Ish, aku ingatkan betul la nak bagi tadi.. Logik ke?

Sehingga masuk waktu Asar, barulah Aliah pulang ke rumah sewanya setelah puas menggomol baby tadi. Comel sungguh Auni tu. Hai, bila agaknya aku nak merasa dukung baby sendiri? Hish, soalan maut!! Kalau abang dengar, confirm.. Confirm aku kena chop gataii!

No comments: