Thursday, August 6, 2009

Ini Hati, Aku Yang Punya 9

Hari berganti hari. Jumaat. Sabtu. Ahad.... dah Jumaat balik.
Minggu berganti minggu. Minggu 1.. Minggu 2..
Rumah berganti cat. Dulu kuning. Sekarang hijau...***
Laman bertambah bunga. Dulu hanya pokok bunga kertas. Sekarang dah ada ros, ulam raja, pokok cili, kacang botor, dll...###
Kereta bertukar model. Dulu Kelisa kuning . Sekarang City maroon *. Dulu Waja silver. Sekarang Wish hitam **.
Laptop bertukar brand. Dulu Acer. sekarang Vaio..
RM50 bertukar wajah. Dulu macam tu. Sekarang macam ni...

Punya la banyak benda dah jadi.. Tapi kenapa ada jugak satu perkara yang tak berubah?

Hati Nisa masih begitu.

Dah puas ‘menangis’. Dah puas mencari jawapan di mana salahnya sampai dia sanggup dipermainkan. Maaf? Boleh.. tapi bersyarat ~ jambatan emas dari Kuantan ke Indera Mahkota. Boleh? Mustahil, kan? Semustahil itu la aku nak maafkan kau. Sudah puas dicantum, masih ada serpihannya yang tak cukup untuk membentuk kembali sekeping hati.

Hati Hafiz pulak begini.

Dah puas pujuk.. Tak tau apa lagi yang tak kena. Maaf? Dah berjuta kali dipohon. Bunga? Dah habis bunga mak kat laman.

Hafiz dah habis usaha. Nisa masih jugak membeku begitu.
Kembalikan Nisa, isteriku, ya Allah..

Nisa dah kering air mata. Hafiz masih jugak blur.
Syurgaku ada pada kau, suamiku..


*** parents Nisa
### parents Hafiz
* Nisa
** Hafiz

14 comments:

iErA SyAmIeRa said...

yeahhh 1st komen kot..hehe
alar akak naper pendek sgt n3 kali nie..huhu anyway sy still tgu n3 dr akak lg..hehe
sian nisa kan,sy dpt bayangkan cmner ler perasaan nisa skng nie..huhu sedihnya..

-Ain-Dak In- said...

pendek nye.....
ngee~~~

saadiah~~ said...

lorh..pesal pendek sgt??
br semangat nk bacer bile tgk ader n3 baru..huhu..

airina said...

hurm...
ciannye nisa, udah2 la tu
jgn majuk lme2
cian gak kat hafiz tu ha
hihihi

WhiteWitch [^_^] said...

awat pendek sgt..huhu..tak pueh den.hihi

adif_rs said...

a'ar lah....awat pendek sgt cite nye
x puas ati ni...

L said...

laa knp pendek sgt? hehe
ehh hafiz pakai wish? nisa pakai city? bukan patutnya terbalik ke? haha

keSENGALan teserlah.. said...

waaaaa...
xsudah agy nisa ..?
ngeeee..
pendeknye..smbung2..

ha-ra said...

alahai...
pndek nye...
bace pon xpuas...huhuhu
bla nk smbg agi nie??
bla nk bek nie???
huhuhu
cpat la smbg...

miz ruha said...

alahai...
nape pndk sgt...?
xpuas bce pn...

smbg lg yer...

sya[E] said...

ala..knp pndk sgt..
xpuas la bc..

smbg2

misz nana said...

Best2!
Nak lagiiii..

LiNa said...

best2..sedih..sambung lagi yer..panjang2 tau..

Sue said...

betul la cik ct...memang pendek sesangat n3 kali nih!

tgh bersemangat nak teruskan bacaan tetiba jer dah habis...!

alahai! kenapa la nisa n hafiz jadi cenggitu?

nisa memang dah sayangkan hafiz tapi masih lagi ada ego kot!
nisa kana la ingat kalau hafiz tak redhakan dia nanti kat sana pun tak boleh nak bantu nisa jugakkan!